à paris

hier

Kategori: Allmänt

Igår. Även denna dag började på Starbucks där jag laddade upp inför mitt nivåplaceringstest som skulle äga rum klockan 10 på skolan. Vad jag har att säga om det? LOL. Jag kommer hamna i sämsta nivån. Även om den skriftliga delen gick någorlunda bra (haha eller...) kommer den muntliga att totalsänka mig. Som tur var kunde jag dela min förtvivlan med Elin som gjorde testet igår och som jag & Mimmi mötte upp för en svindyr fika på Ladurée efteråt. Åt resans första underbara macaron och promenerade längs mysiga smågator i Saint Germain. Efter en mindre fancy lunch på Donken åkte vi till Elins hotell där jag äntligen fick duscha (!!!) och del två av denna dag är to be continued...

Kommentarer

  • Helena säger:

    Hej Agnes!
    Tack för en fin blogg! Jag vill gärna flytta till paris och plugga franska kanske på Sorbonne. Bokade du din kurs genom någon organisation eller med sorbonne direkt? Hade varit super att få alla möjliga tips inför min flytt :)
    Kram Helena

    Svar: Hej!Vad kul att du hittade hit :) Jag bokade direkt genom Sorbonne! Vad kul att du ska åka, du kommer inte ångra dig! Bara att höra av dig om du har några frågor!
    Kram
    Agnes Östberg

    2013-07-02 | 20:50:49

Kommentera inlägget här: